Την Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου του 2010, η τουρκική κυβέρνηση πήρε μια σημαντική απόφαση: Την ανάπτυξη και κατασκευή του πρώτου αμιγούς τουρκικού μαχητικού.
Όπως έγινε γνωστό από τον τουρκικό τύπο, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του ανώτατου κυβερνητικού οργάνου για την αμυντική βιομηχανία, παρουσία του πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν, του αρχηγού Γενικού Επιτελείου Ισίκ Κοσανέρ και του υπουργού Άμυνας Βεγκντί Γκιονούλ αποφασίστηκε η ανάπτυξη και η κατασκευή ενός εξ ολοκλήρου τουρκικού μαχητικού πέμπτης γενιάς.
Κύριοι ανάδοχος του έργου θα είναι η τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία (ΤΑΙ), η εταιρία κατασκευής κινητήρων TUSAS και η Uzay Industries.
Στόχος του προγράμματος είναι το εν λόγω μαχητικό να έχει μπει στη γραμμή παραγωγής μέχρι το 2020 και τα πρώτα μαχητικά να σχηματίζουν την πρώτη τους μοίρα στην τουρκική πολεμική αεροπορία το 2013, αντικαθιστώντας τα αναβαθμισμένα F-4 2000 “Terminator” των οποίων το χρονικό όριο πτήσης θα έχει τερματιστεί.
Επίσης, σύμφωνα πάντα με το σχέδιο, η Τουρκία ευελπιστεί πως το 2018 το εν λόγω μαχητικό θα έχει περάσει όλες τις πτητικές δοκιμές και θα μπορέσει να εξαχθεί σε πολλές χώρες, μεταξύ αυτών το Πακιστάν, την Αίγυπτο, την Συρία και το Ιράν.
Ο σχεδιασμός και η παραγωγή του μαχητικού θα γίνει από την ΤΑΙ, ενώ ο κινητήρας θα σχεδιαστεί και θα αναπτυχθεί από την TUSAS και την Uzay Industries. Τα επιμέρους υποσυστήματα, ηλεκτρονικά βοηθήματα αεροναυτιλίας, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και όπλα που θα φέρει το μαχητικό, θα αναπτυχθούν εξ ολοκλήρου και αυτά από τουρκικές εταιρίες όπως η ROKETSAN και η ASESLAN.
Για το λόγο αυτό, ήδη αρμόδιοι αξιωματικοί της τουρκικής αεροπορίας και αξιωματούχοι της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών της Τουρκίας βρίσκονται σε επαφές με την κινεζική και νοτιοκορεατική αεροδιαστημική βιομηχανία, για την επίτευξη συμφωνίας μεταφοράς τεχνογνωσίας μιας και οι δύο αυτές ασιατικές χώρες έχουν αναπτύξει και σχεδιάσει μαχητικά 5ης γενιάς, γνώσεις που προσφέρουν «προς εξαγωγή» με εξαιρετικά χαμηλό κόστος.
Ο προϋπολογισμός για την ανάπτυξη και κατασκευή περίπου 120 μαχητικών για την τουρκική αεροπορία ανέρχεται στα 20 δισεκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα 12 χρόνια.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τουρκικού μαχητικού
Τα πρώτα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί αναφέρουν πως το κωδικό όνομα του νέου τουρκικού μαχητικού θα είναι TF-23 Fesa (από το όνομα του πρώτου τούρκου πιλότου Λοχαγού Fesa Bey). Το T σημαίνει Turkish και το F Fighter, ενώ το 23 προέρχεται από την ανακήρυξη της τουρκικής Δημοκρατίας το 1923 από τον Μουσταφά Κεμάλ Πασά.
Οι απαιτήσεις του νέου μαχητικού ορίζονται ως εξής:
Οι απαιτήσεις του νέου μαχητικού ορίζονται ως εξής:
- Τουλάχιστον κατά 1,5/2 φορές μικρότερη γωνία εμπλοκής κατά τη διάρκεια αερομαχιών κλειστού τύπου (dogfights) σε σχέση με το F-16 Block 60
- Διάρκεια ζωής πτητικών μερών 1,5/2 φορές μεγαλύτερη από αυτή του F-16 Block 60
- Ενσωματωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου
- Σύστημα ανίχνευσης και εντοπισμού με υπέρυθρες και λέιζερ, ενσωματωμένο στο μαχητικό.
- Τηλεπικοινωνιακό σύστημα μεταφοράς δεδομένων σε «πραγματικό χρόνο» και υπό επιχειρησιακό περιβάλλον ηλεκτρονικού πολέμου στο κεντρικό αρχηγείο αεροπορικών επιχειρήσεων και στο τουρκικό Γενικό Επιτελείο.
- Αυξημένη ικανότητα Stealth, μείωση ίχνους σε εχθρικά ραντάρ.
- Δυνατότητα αποστολών σε αέρα, ξηρά και θάλασσα.
- Ικανότητα “supercruise” όπου το μαχητικό θα μπορεί να αναπτύσσει με τους δύο πανίσχυρους κινητήρες που θα φέρει υπερηχητική ταχύτητα χωρίς τη χρήση μετάκαυσης που σημαίνει αύξηση της επιχειρησιακής του εμβέλειας αφού θα υπάρχει σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.
- Τοποθέτηση ραντάρ τύπου AESA, το οποίο μπορεί να εκπέμπει και να εντοπίζει πολλαπλούς στόχους σε μεγάλες αποστάσεις χωρίς η εκπομπή να γίνεται αντιληπτή από τα εχθρικά ραντάρ, παραμένοντας έτσι το μαχητικό «αόρατο»
πηγη 24ωρο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου