Δημοφιλείς αναρτήσεις

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

ΑΔΚ-ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ



Ο επικεφαλής της Α.Δ.Κ. Αβραάμ Πασιπουλαρίδης και οι δημοτικοί σύμβουλοι της Α.Δ.Κ. Σακελλάριος Σωτηρίου, Θεόδωρος Στάϊκος, Παναγιώτης Τσούκας, Δημήτριος Γιαρένης, Καλλιόπη Ταουξή, Αγγελική Πέππα, Γρηγόριος Ίσσαρης, Βασίλειος Κοκμοτός και Διονύσιος Ζαμάνης, ενεργώντας ως απλοί δημότες, συνυπέγραψαν Προσφυγή κατά της υπ. αρ. 12/8-2-2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Διονύσου, “Αλλαγή τόπου συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου”, που κατατέθηκε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής με αρ. πρωτ. 6300/3296/1-3-2011 και της οποίας το περιεχόμενο έχει ως εξής:

1.     ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

 1.1.  Βάσει του άρθρου 1 παρ. 5.3. Α.4. του ν. 3852/2010, συνεστήθη  ο “Δήμος Διονύσου με έδρα τον Άγιο Στέφανο, αποτελούμενος από τους δήμους α. Αγίου Στεφάνου, β. Δροσιάς, γ. Διονύσου, δ. Ανοίξεως και τις κοινότητες α. Σταμάτας, β. Κρυονερίου, γ. Ροδοπόλεως, οι οποίοι καταργούνται ”.

1.2. Κατ’ άρθρο 67 παρ. 10 του ν.3852/2010, “ Σε εξαιρετικές περιπτώσεις το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί να συνεδριάζει εκτός της έδρας του, στις Τοπικές και Δημοτικές Κοινότητες, ύστερα από απόφαση των τριών πέμπτων (3/5) του συνόλου των μελών του”.

1.3. Κατ’ άρθρο 2 παρ. 12 του ν. 2539/97, έδρα του Δήμου «είναι ο συνοικισμός στον οποίο εγκαθίστανται οι κεντρικές υπηρεσίες του Δήμου».

1.4. Κατ’ άρθρο 25 παρ. 14 του ν. 2539/97, σε περίπτωση έλλειψης της αναγκαίας υποδομής στον οικισμό που ορίζεται σαν έδρα του Δήμου « για την εγκατάσταση και λειτουργία των υπηρεσιών και των συλλογικών οργάνων του και μέχρι την εξασφάλιση των αναγκαίων εγκαταστάσεων, οι υπηρεσίες και τα όργανα αυτά λειτουργούν και εξυπηρετούνται στο πρώην δημοτικό ή κοινοτικό κατάστημα του δήμου ή της κοινότητας του οποίου ο οικισμός ορίστηκε έδρα του νέου Ο.Τ.Α.»

1.5. Από το συνδυασμό των πιο πάνω διατάξεων, αλλά και από σχετική νομολογία (Σ.τ.Ε. 4472/2001, 3362/2000), προκύπτει ότι το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Διονύσου, ως το κατ’ εξοχήν συλλογικό όργανο διοίκησης του Δήμου, πλην εξαιρετικών περιπτώσεων, δεν ημπορεί να συνεδριάζει νομίμως εκτός του οικισμού του Αγίου Στεφάνου.

1.6. Ως εξαιρετικές εν προκειμένω περιπτώσεις, όπως άλλωστε δηλώνει και η ίδια η λέξη, θα πρέπει να θεωρηθούν οι περιπτώσεις που θα μπορούσαν να καταστήσουν, δια λόγους ανωτέρας βίας, εκ των πραγμάτων αδύνατη τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου εντός της έδρας του Δήμου, όπως, παραδείγματος χάριν, οι περιπτώσεις διαφόρων θεομηνιών (σεισμών, κατολισθήσεων ή άλλων εκτάκτων φυσικών φαινόμενων).

Με την αντίθετη εκδοχή, ο καθένας θα είχε την ευχέρεια, βαπτίζοντας προσχηματικά οιαδήποτε περίπτωση ως «εξαιρετική» (όπως ακριβώς συμβαίνει εν προκειμένω), να μεταφέρει αυθαιρέτως τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου εκτός της έδρας του Δήμου.

1.7. Πάντως, η τυχόν έλλειψη κτιριακής (ή άλλης) υποδομής, επ’ ουδενί μπορεί να χαρακτηρισθεί ως «εξαιρετική» περίπτωση, διότι, ούτως ή άλλως, υπάρχει η ρητή διάταξη του άρθρου 25 παρ. 14 του ν. 2539/97, που προβλέπει ότι, αν υφίσταται τέτοια έλλειψη, τα συλλογικά όργανα του Δήμου, μεταξύ των οποίων και το Δημοτικό Συμβούλιο, θα πρέπει να λειτουργήσουν στο πρώην δημοτικό κατάστημα της έδρας του Δήμου, δηλαδή, εν προκειμένω, στο δημοτικό κατάστημα του Αγίου Στεφάνου.

2.     Η  ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΜΕΝΗ  ΑΠΟΦΑΣΗ

2.1. Με την προσβαλλόμενη απόφαση, και με νομιμοφανή - πλην όχι νόμιμη, αλλά καταχρηστική - προσεπίκληση του άρθρου 67 παρ. 10 του ν. 3852/2010, αποφασίσθηκε να μεταφερθεί ο τόπος συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, από την αίθουσα συνεδριάσεων του Πολιτιστικού - Πνευματικού Κέντρου Αγίου Στεφάνου επί της οδού Ευάγγελου Πεντζερίδη 3, που ευρίσκεται «εντός έδρας», δηλαδή μέσα στον οικισμό Αγ. Στεφάνου, στην αίθουσα συνεδριάσεων του πρώην Δήμου Άνοιξης, επί της οδού Κανάρη 3, που ευρίσκεται όμως εκτός οικισμού Αγ. Στεφάνου, στον οικισμό του Παλαιού Μπογιατίου του πρώην Δήμου Ανοίξεως.

2.2. Το “αιτιολογικό” για τη λήψη της προσβαλλόμενης απόφασης, όπως προκύπτει από τη σχετική εισήγηση του Δημάρχου Ιωάννη Καλαφατέλη στο οικείο Απόσπασμα Πρακτικού (συνημμένο 1) έχει ως εξής:

« Όπως είναι γνωστό στον Άγ. Στέφανο, έδρα του νεοσύστατου Καλλικράτειου Δήμου μας, υπάρχει έλλειψη κτιριακής υποδομής για την διεξαγωγή των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Οι συνεδριάσεις του Δ.Σ. διεξάγονται μέχρι σήμερα στον χώρο του Πνευματικού-Πολιτιστικού Κέντρου Αγ. Στεφάνου ο οποίος δεν είναι κατάλληλα διαμορφωμένος για διεξαγωγή συνεδριάσεων ΔΣ και δεν μπορεί να διαμορφωθεί λόγω της πολλαπλής του χρήσης ως Πνευματικού – Πολιτιστικού Κέντρου.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 παρ. 10 «Σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου» του Ν. 3852/2010 (ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ), «σε εξαιρετικές περιπτώσεις το Δ.Σ. μπορεί να συνεδριάζει εκτός της έδρας του, στις τοπικές και δημοτικές κοινότητες, ύστερα από απόφαση των τριών πέμπτων (3/5) του συνόλου των μελών του.

Έχοντας υπόψη τα ανωτέρω, είναι αναγκαίο να ορίσουμε έναν άλλο χώρο στον οποίο θα γίνονται οι συνεδριάσεις του Δ.Σ.

Προτείνεται ως έδρα των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου η ισόγεια αίθουσα συνεδριάσεων  του πρώην Δήμου και νυν Δημοτικής Κοινότητας Άνοιξης επί της οδού Κανάρη 3, η οποία βρίσκεται σε κεντρικό σημείο, είναι εύκολα και γρήγορα προσβάσιμη και έχει τις απαιτούμενες διαστάσεις που καλύπτουν τις ανάγκες μας.

Η διεξαγωγή των συνεδριάσεων του Δ.Σ. στον συγκεκριμένο χώρο θα γίνει μετά την ολοκλήρωση των εργασιών διαμόρφωσης και την προμήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού.»

2.3. Κατ’ αρχήν, ο βασικός ισχυρισμός του κ. Δημάρχου, ότι, δήθεν, στον Άγιο Στέφανο, που είναι η έδρα του Δήμου, «υπάρχει έλλειψη κτιριακής υποδομής για την διεξαγωγή των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου» είναι (εκτός από αόριστος) πρόδηλα προσχηματικός, ως αναληθής, αφού είναι προφανές ότι σε μία πόλη της τάξης των είκοσι χιλιάδων κατοίκων, όπως είναι ο οικισμός του Αγίου Στεφάνου, ασφαλώς υπάρχουν κτίρια, που είτε είναι είτε μπορούν να γίνουν  κατάλληλα, για την διεξαγωγή των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

2.4. Πάντως, ακόμη και υποτιθέμενος ο άνω ισχυρισμός ως αληθής, σε κάθε περίπτωση, κατ’ άρθρο 25 παρ. 14 του ν. 2539/97, το συλλογικό όργανο που λέγεται Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Διονύσου θα πρέπει να λειτουργήσει και να εξυπηρετηθεί νόμιμα στο «εντός έδρας» δημοτικό κατάστημα του Αγίου Στεφάνου και όχι παράνομα στο «εκτός έδρας» δημοτικό κατάστημα Άνοιξης.

2.5. Περαιτέρω όμως, και οι υπόλοιπες «αιτιολογίες» που επικαλείται ο κ. Δήμαρχος στην εισήγησή του επί του θέματος, ότι ο χώρος του Πνευματικού  Κέντρου Αγίου Στεφάνου, όπου γίνονται σήμερα οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν είναι κατάλληλα διαμορφωμένος για την διεξαγωγή συνεδριάσεων  Δ.Σ. και δεν μπορεί να διαμορφωθεί (δήθεν) λόγω της πολλαπλής χρήσης του , είναι και αυτές προσχηματικές, δεδομένου ότι:

   1. Ο χώρος αυτός, από πλευράς χωρητικότητας, είναι πολύ μεγαλύτερος από τον προτεινόμενο και, συνεπώς, εξυπηρετεί ικανοποιητικότερα τη δημοσιότητα των συνεδριάσεων του Δ.Σ. δεδομένου ότι μπορεί να φιλοξενήσει  πολύ περισσότερους ενδιαφερόμενους να παρακολουθήσουν τις συνεδριάσεις αυτές.

   2. Η θέση του είναι καταλληλότατη και βρίσκεται σε κεντρικό σημείο του οικισμού του Αγίου Στεφάνου -που είναι η νόμιμη έδρα του Δήμου- εύκολα και γρήγορα  προσβάσιμο.

   3. Πλησίον του συγκεκριμένου χώρου υπάρχει ευρύτατος δημόσιος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, γιά την ικανή εξυπηρέτηση τόσο των δημοτικών συμβούλων όσο και των προσερχομένων  να παρακολουθήσουν τις συνεδριάσεις.

    4. Η τοποθέτηση  ελαφράς  κατασκευής πτυσσόμενων τραπεζιών ή εδράνων  περιορισμένης επιφανείας, για να τοποθετηθούν τα μικρόφωνα και τα διάφορα «χαρτιά» των  δημοτικών  συμβούλων, είναι μία οικονομική λύση που θα εξασφαλίσει τη σωστή και απρόσκοπτη λειτουργία των Δημοτικών Συμβουλίων, χωρίς να επηρεάζει σε τίποτα  τη λειτουργία του χώρου και ως Πνευματικού- Πολιτιστικού Κέντρου.

  Συνεπώς όχι μόνον δεν τίθεται, αντικειμενικά, κανένα απολύτως ζήτημα «εξαιρετικής περίπτωσης» μεταφοράς του τόπου συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά, επί πλέον, ο χώρος που αποφασίστηκε με την προσβαλλόμενη απόφαση να μεταφερθούν οι συνεδριάσεις είναι, από πάσης πλευράς, ακαταλληλότερος  αυτού που ήδη συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο στον Άγιο Στέφανο.

2.6. Σε κάθε περίπτωση όμως, ούτως ή άλλως, από μόνη τη σύγκριση δύο συγκεκριμένων χώρων δε μπορεί να τεκμηριωθεί «έκτακτη περίπτωση» μεταφοράς του τόπου συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου εκτός της έδρας του Δήμου, αφού, από τη σύγκριση αυτή, δεν αναιρείται το προφανές, ότι, δηλαδή, σε ολόκληρο τον Άγιο Στέφανο, έναν οικισμό της τάξης των είκοσι χιλιάδων κατοίκων κατά τα ήδη προαναφερθέντα, ασφαλώς υπάρχει και μπορεί να ανευρεθεί χώρος κατάλληλος για τη διεξαγωγή των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

3.  ΛΟΓΟΙ ΑΚΥΡΟΤΗΤΑΣ  ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΜΕΝΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ.

3.1. Επειδή ως δημότες και κάτοικοι του Δήμου Διονύσου (και του Αγίου Στεφάνου) νομιμοποιούμεθα στην υποβολή της παρούσης.

3.2. Επειδή η παρούσα είναι εμπρόθεσμη, δεδομένου ότι, βάσει του σχετικού αποδεικτικού δημοσίευσης της προβαλλόμενης απόφασης (συνημμένο 2), η τελευταία δημοσιεύθηκε στις 18 Φεβρουαρίου 2011.

3.3. Επειδή η προβαλλόμενη απόφαση είναι προσχηματικά αιτιολογημένη με «αιτιολογίες» που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα (δηλαδή, στην ουσία, είναι αναιτιολόγητη, άλλως ανεπαρκώς αιτιολογημένη).

3.4.  Επειδή, ούτως ή άλλως, από τις πιο πάνω «αιτιολογίες», ακόμη και υποτιθεμένου ότι αυτές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, επ’ ουδενί στοιχειοθετείται η ύπαρξη κάποιας «εξαιρετικής περίπτωσης» που να δικαιολογεί νόμιμα τη μεταφορά του τόπου συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου εκτός  της έδρας του Δήμου, δηλαδή του οικισμού του Αγίου Στεφάνου.

3.5. Επειδή η προσεπίκληση του άρθρου 67 παρ. 10 του ν. 3852/2010 γίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση καταχρηστικά, δηλαδή προκειμένου να παρακαμφθούν με νομιμοφανές πρόσχημα οι σχετικές διατάξεις του νόμου.

3.6. Επειδή, ακόμη και αν ήθελε υποτεθεί (ανακριβώς) ότι σε ολόκληρο τον Άγιο Στέφανο «υπάρχει έλλειψη κτιριακής υποδομής», ακόμη και σ’ αυτήν την περίπτωση, βάσει του νόμου (άρθρο 25 παρ. 14 του ν. 2539/97), προβλέπεται ότι το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Διονύσου θα πρέπει νομίμως να συνεδριάζει στο Δημοτικό Κατάστημα του Αγίου Στεφάνου και όχι σε αυτό της Άνοιξης.

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΟΡΘΟΥΣ ΚΑΙ

ΝΟΜΙΜΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

Προσφεύγουμε ενωπιόν σας και αιτούμεθα την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης ως παράνομης

Η σύμβουλος της Δημοτικής Κοινότητας Ροδόπολης Ευαγγελία Θεοδώρου κατέθεσε την πιο κάτω Αίτηση - Καταγγελία, διαμαρτυρόμενη για αυθαιρεσίες και αδιαφάνεια στον τρόπο λειτουργίας του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Ροδόπολης.
Picture
Picture

Ο σύμβουλος της Δημοτικής Κοινότητας Σταμάτας Ευάγγελος Κριεμάδης κατέθεσε την πιο κάτω Αίτηση – Αναφορά, διαμαρτυρόμενος για αυθαιρεσίες και αδιαφάνεια στον τρόπο λειτουργίας του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Σταμάτας. 
Picture
Picture

Ο σύμβουλος της Δημοτικής Κοινότητας Αγίου Στεφάνου Αθανάσιος Κρητικός κατέθεσε την πιο κάτω Αίτηση –Καταγγελία, διαμαρτυρόμενος γιά αυθαιρεσίες και αδιαφάνεια στον τρόπο λειτουργίας του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Αγίου Στεφάνου.
Picture
Picture

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου