Πέμπτη, 16 Δεκεμβρίου 2010
1. Τα δανεικά
α. Καταρχήν, η πρώτη συμβουλή είναι απλή και κατηγορηματική: Ποτέ, μα ποτέ, μα ποτέ, μην πάρετε δάνειο για κανένα λόγο, παρά μόνο για σοβαρούς λόγους υγείας, γιατί το χρέος είναι μαύρη σκλαβιά. Αν δηλαδή τα υπάρχοντα χρήματα δεν επαρκούν να καλύψουν ιατρικά έξοδα και κινδυνεύει σοβαρά η υγεία σας. Δικαιολογίες, όπως επιχειρηματική ευκαιρία ή αναγκαία κατανάλωση δεν υπάρχουν. Είναι στατιστικά αποδεδειγμένο, ότι το μεγαλύτερο ποσοστό δανειοληπτών αργά ή γρήγορα θα οδηγηθούν σε αδυναμία αποπληρωμής, με τις γνωστές αρνητικές συνέπειες. Ποτέ δεν πρέπει να δανειστείτε για αγορά καταναλωτικών αγαθών, διακοπές, ταξίδια, διασκέδαση κλπ
β. Αν οπωσδήποτε πρέπει να πάρετε δάνειο, η σειρά προτεραιότητας, με την οποία θα επιλέξετε δανειστή είναι: Γονείς, αδέλφια, συγγενείς, φίλοι, τράπεζα και ποτέ, μα ποτέ, τοκογλύφος.
γ. Όταν αναφερόμαστε σε δάνειο, εννοούμε είτε δάνειο σε μετρητά (στεγαστικό, καταναλωτικό, προσωπικό, διακοποδάνειο, εορτοδάνειο κλπ), είτε χρέωση της πιστωτικής μας κάρτας για πληρωμή αγαθών ή ανάληψη μετρητών.
2. Η τράπεζα
Παλιά υπήρχε ένας χιουμοριστικό ορισμός της τράπεζας: Τράπεζα, είναι το ίδρυμα, το οποίο για να σου δανείσει χρήματα, πρέπει πρώτα να της αποδείξεις ότι δεν τα χρειάζεσαι. Αυτές ήταν οι παλιές καλές εποχές, τότε που η Τράπεζα της Ελλάδας, ασκούσε αληθινή εποπτεία στις εμπορικές τράπεζες, επιτρέποντας σ’ αυτές να χορηγούν μόνο πολύ μικρά δάνεια, προστατεύοντας έτσι τους δανειολήπτες από υπερβολικό δανεισμό, ο οποίος συνήθως επιφέρει ολέθρια αποτελέσματα.
Σήμερα, οι εμπορικές τράπεζες στη χώρα μας, λειτουργούν υπό καθεστώς πλήρους απελευθέρωσης, χωρίς σχεδόν κανένα έλεγχο από την Τράπεζα της Ελλάδας, με αποτέλεσμα στις περισσότερες περιπτώσεις να παρανομούν και να κερδοσκοπούν σε βάρος των δανειοληπτών. Οι συνήθεις παρανομίες των τραπεζών, φαίνονται εδώ.
Επιπλέον, τα επιτόκια που επιβάλλουν οι τράπεζες, είναι παράνομα, εφόσον είναι μεγαλύτερα από το επίσημο δικαιοπρακτικό επιτόκιο, το οποίο καθορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδας και μπορείτε να δείτε στον πίνακα εδώ.
Γενικά, η τράπεζα είναι εχθρός και όχι φίλος. Σου πουλάει φιλικότητα και εξυπηρέτηση με πλατειά χαμόγελα τη στιγμή που δανείζεσαι και προσπαθεί να σε εξοντώσει, μόλις βρεθείς σε κατάσταση ανάγκης. Ποτέ μην πέσετε στην παγίδα του «έχω φίλο ή συγγενή που είναι τραπεζιτικός και θα με εξυπηρετήσει ή βοηθήσει ή εξασφαλίσει ευνοϊκούς όρους», απλά γιατί τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει.
3. Τι προσέχουμε στην επιλογή τράπεζας
Μπορεί η παροιμία να λέει ότι «όλα τα γουρούνια έχουν την ίδια μούρη», αλλά η πρακτική αποδεικνύει ότι «μερικά γουρούνια είναι πιο γουρούνια από τα άλλα». Στην αρχική σελίδα του site μας, δείτε τη δημοσκόπηση με θέμα «ποια τράπεζα θεωρείτε ως την πιο ληστρική».
Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο που διαλέγουμε τράπεζα. Θα πρέπει να προσέξουμε ορισμένα πράγματα:
α. Καταρχήν τι φήμη έχει. Σε περίπτωση που θα εμφανίσουμε αδυναμία αποπληρωμής είναι ελαστική ή για λίγα ευρώ θα κοιτάξει να μας πάρει το κεφάλι;
β. Τι επιτόκια χρεώνει; Τα συνήθη ληστρικά όπως όλες; Μήπως η δική μας βάζει κάτι έξτρα παραπάνω;
γ. Με τι εξασφάλιση μας δανείζει; Ζητάει προσημειώσεις σε ακίνητα γα μικροποσά;
δ. Προκειμένου να μας δώσει τα δανεικά, μήπως εκβιαστικά μας πουλάει πρόσθετα προϊόντα, όπως ασφάλεια ζωής ή πιστωτικές κάρτες;
ε. Κατά τη σύναψη του δανείου, δεν δηλώνουμε ποτέ σταθερό τηλέφωνο στην τράπεζα. Δίνουμε μόνο αριθμό κινητού, λέγοντας ότι δεν έχουμε σταθερό. Δεν δίνουμε ποτέ τηλέφωνο εργασίας.
4. Ο ήλιος λάμπει στον καταγάλανο ουρανό.
Αυτή είναι η περίοδος, κατά την οποία έχοντας πάρει το δάνειο, κάναμε τη δουλειά μας και μη έχοντας κάποιο πρόβλημα, αποπληρώνουμε στην ώρα μας τις δόσεις. Προσέχουμε, ώστε το σύνολο των μηνιαίων δόσεων, να μην υπερβαίνει το 30% του μηνιαίου εισοδήματός μας.
5. Όταν έρχονται τα σύννεφα
Να λοιπόν, που ήρθε η ώρα της κρίσης. Για κάποιους λόγους, δεν μπορούμε να είμαστε συνεπείς στην αποπληρωμή των δόσεων: Ξαφνική ανεργία, προβλήματα υγείας, οικονομική κρίση κλπ
Ειδικά στις μέρες μας, ακόμα και ο πιο συνεπής πελάτης μιας τράπεζας (δηλαδή το μεγαλύτερο κορόιδο), αν δεν πληρώσει μια δόση στην ώρα του, μέσα σε πέντε μέρες θα αρχίσει να δέχεται τηλεφωνήματα από τις λεγόμενες εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών, δηλαδή τις γνωστέςεισπρακτικές εταιρίες. Αναλυτικές πληροφορίες γι’ αυτές θα βρείτε εδώ.
Γενικά, μπορεί οι εισπρακτικές εταιρίες να μας πρήζουν, αλλά τουλάχιστον, όσο μας ενοχλούν αυτές, η τράπεζα δεν έχει ξεκινήσει νομικές διαδικασίες εναντίον μας.
Αφού περάσουν 2-3 απλήρωτοι μήνες, οι τηλεφωνικές ενοχλήσεις γίνονται πιεστικές και η ευγενική συμπεριφορά του υπαλλήλου αντικαθίσταται από έμμεσες και ψευδείς απειλές, με σκοπό να μας πιέσουν ψυχολογικά, ώστε να «κόψουμε το λαιμό μας» για να βρούμε χρήματα.
Οι συνήθεις «λαμογιές» των εισπρακτικών εταιριών, αλλά και ο τρόπος άμυνας του δανειολήπτη αναλύονται παρακάτω:
α. Απειλούν ευγενικά έμμεσα, αλλά ψευδώς, τον οφειλέτη, ότι αν δεν πληρώσει τις καθυστερούμενες δόσεις, η τράπεζα θα καταγγείλει τη σύμβαση και θα γίνει απαιτητό προς πληρωμή, όλο το ποσό του δανείου ή της κάρτας.
---- Απαντούμε: κάντε ότι νομίζετε, ευχαριστώ για την ενημέρωση, χαίρετε!
β. Θέτουν ψευδείς προθεσμίες του τύπου «για να μην ξεκινήσουν νομικές διαδικασίες σε βάρος σας, πρέπει να πληρώσετε μέχρι την τάδε μέρα τόσα χρήματα.
---- Απαντούμε: Ωραία, θα προσπαθήσω,ευχαριστώ για την ενημέρωση, χαίρετε!
γ. Παραπλανούν κάποιους δανειολήπτες, λέγοντας ότι αν πληρώσουν μέχρι μια ημερομηνία ένα ποσοστό, π.χ. 50% του συνολικού δανείου, τότε η τράπεζα θα διαγράψει το υπόλοιπο της οφειλής και θα τους χορηγήσει εξοφλητική απόδειξη.
---- Απαντούμε: Πάρα πολύ ωραία, μόλις η τράπεζα μου στείλει γραπτώς την προσφορά, θα κινηθώ ανάλογα. Ευχαριστώ για την ενημέρωση, χαίρετε!
δ. Μας ζητούν να τους πούμε για πιο λόγο δεν πληρώνουμε.
---- Απαντούμε: Έχω κάποιες δυσκολίες, τις οποίες όμως δεν επιθυμώ να συζητήσω μαζί σας. Ευχαριστώ για την ενημέρωση, χαίρετε!
Αν θέλουμε να αποφύγουμε τα ενοχλητικά τηλεφωνήματα μπορούμε να περάσουμε στον κατάλογο της συσκευής μας τους αριθμούς από όπου μας τηλεφωνούν οι τράπεζες και οι εισπρακτικές (υπάρχει πίνακας που διαρκώς εμπλουτίζεται εδώ) και ανάλογα με τις δυνατότητες της συσκευής μας, είτε δεν απαντούμε, είτε ενεργοποιούμε τη λειτουργία απόρριψης μαύρης λίστας (σχεδόν όλα τα κινητά διαθέτουν τέτοια λειτουργία).
Αν μας τηλεφωνήσουν σε σταθερό τηλέφωνο, τους λέμε ότι κατηγορηματικά τους απαγορεύουμε να ξανατηλεφωνήσουν στον συγκεκριμένο αριθμό. Τους δίνουμε τον αριθμό του κινητού μας, ως αποκλειστικό αριθμό επικοινωνίας. Αυτό όμως συνεπάγεται, ότι θα πρέπει να απαντάμε στις κλήσεις τους, τουλάχιστον μια φορά στις πέντε μέρες.
Υπάρχει πάντα η δυνατότητα να καταγράψουμε νόμιμα τις συνομιλίες μας μαζί τους, για μελλοντική νομική χρήση, ακολουθώντας τις οδηγίες εδώ.
Καλό είναι να διαβάσετε το Νόμο 3759/2009, περί εισπρακτικών εταιριών, εδώ.
6. Νομικές διαδικασίες
Αφού περάσουν κάποιοι μήνες (ανάλογα με την τράπεζα και τη χρονική συγκυρία), η τράπεζα στέλνει ένα εξώδικο, το οποίο λίγο πολύ μας λέει ότι καταγγέλει τη σύμβαση και κάνει απαιτητό όλο το ποσό του δανείου άμεσα. Αυτό μας κοινοποιείται με δικαστικό επιμελητή, αλλά στην ουσία, πέρα από το να μας απειλεί, δεν μας βλάπτει.
Μόλις περάσει η προθεσμία που μας δίνει το εξώδικο, η τράπεζα θα εκδώσει διαταγή πληρωμής σε βάρος μας. Αυτή μας κοινοποιείται με δικαστικό επιμελητή. Εδώ αρχίζουν τα δύσκολα. Αν δεν αντιδράσουμε άμεσα, η τράπεζα μπορεί να προβεί σε κατάσχεση και πλειστηριασμό των περιουσιακών στοιχείων μας. Εδώ απαιτείται άμεση επέμβαση δικηγόρου.
Διαβάστε οπωσδήποτε τα κείμενα εδώ και εδώ.
Αν ο δικηγόρος σας, σας συμβουλεύει να συμβιβαστείτε με την τράπεζα και να προχωρήσετε σε διακανονισμό της οφειλής, τότε είναι άσχετος με τραπεζικές υποθέσεις. Φύγετε από αυτόν, γιατί θα σας κάψει στην κυριολεξία.
Πολύ καλή ενέργεια (ίσως η σοφότερη) είναι να γίνετε έγκαιρα μέλος του ΕΙΧΕ (Εθνικό Ινστιτούτο Χρηματοπιστωτικών Ερευνών), πληρώνοντας την ετήσια συνδρομή. Λεπτομέρειεςεδώ.
Το ΕΙΧΕ, ουσιαστικά, ανακόπτει με επιτυχία όλες τις διαταγές πληρωμής που εκδίδουν οι τράπεζες, προσφέροντας στον δανειολήπτη μια χρονική ανάσα 15-20 μήνες, μέχρι να τον ξαναενοχλήσει η τράπεζα. Ο χρόνος αυτός, στις δύσκολες μέρες που περνάμε είναι σωτήριος, γιατί στην ουσία, κανένας δεν ξέρει με βεβαιότητα, αν μετά από 15 μήνες, θα υπάρχουν ακόμα τράπεζες ή ελληνικό κράτος, με τη μορφή που ξέραμε μέχρι τώρα.
Λεπτομέρειες για τα παραπάνω μπορείτε να διαβάσετε στον ιστοχώρο του ΕΙΧΕ εδώ, εφόσον γίνετε μέλη. Λόγοι πνευματικής ιδιοκτησίας, δεν επιτρέπουν να αναδημοσιεύσουμε το περιεχόμενο του παραπάνω ιστοχώρου.
Κλείνοντας, θέλουμε να πούμε στους δανειολήπτες ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απελπιστικά, όσο φαίνονται, επειδή οι ίδιες οι τράπεζες, στην προσπάθεια να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, έχουν διαπράξει παρανομίες σε βάρος μας, οι οποίες μέσα στο δικαστήριο γυρίζουν σαν μπούμερανγκ εναντίον τους, εφόσον μας εκπροσωπεί το ΕΙΧΕ ή κάποιος δικηγόρος εξειδικευμένος σε τραπεζικά θέματα και όχι ο τυχαίος χασοδίκης της γειτονιάς μας.
Επίσης, καλό είναι να γνωρίζουν οι δανειολήπτες, ότι στην παρούσα χρονική περίοδο, τα οικονομικά των ελληνικών τραπεζών είναι σε μαύρο χάλι. Ως αποτέλεσμα, κάπου έχουν αρχίσει κυριολεκτικά να παρακαλούν τους δανειολήπτες, μήπως και πληρώσουν καμιά δόση. Επιπρόσθετα, το να ξεκινήσει η τράπεζα νομικές διαδικασίες (εξώδικο - διαταγή πληρωμής) στοιχίζει αρκετά, και θα το σκεφτεί προσεκτικά, προκειμένου να βεβαιωθεί ότι θα καταφέρει να πάρει χρήματα από τον δανειολήπτη.
Begar
Αριθμοί τηλεφώνου εισπρακτικών εταιρειών
Τελευταία ενημέρωση σελίδας: 15/12/2010 15:23.
Ακολουθούν αριθμοί τηλεφώνου εισπρακτικών εταιριών. Εννοείται ότι οι αριθμοί αυτοί δεν είναι δηλωμένοι, όπως θα έπρεπε. Επίσης, στην συντριπτική πλειοψηφία τους, αν δοκιμάσετε να τους καλέσετε, δεν απαντούν. Αν λοιπόν σας πρήζουν εισπρακτικές εταιρίες, αποθηκεύστε στο τηλέφωνό σας τους παρακάτω αριθμούς, ώστε να ξέρετε ποιός "κερατάς" τηλεφωνεί και να μη τρέμει άδικα η καρδούλα σας. Φυσικά, αν δεν θέλετε, δεν απαντάτε όταν η αναγνώριση κλήσης σας δείχνει άγνωστο ή απόρρητο αριθμό. Επίσης, μορείτε να παίξετε μπάλα μαζί τους. Διαβάστε εδώ. Ευχαριστούμε τους φίλους επισκέπτες που μας έστειλαν τους αριθμούς. Βοηθήστε να μεγαλώσουμε τον κατάλογο. Βοηθήστε να οργανώσουμε την άμυνά μας, γιατί από το ελληνικό κράτος δεν έχουμε να περιμένουμε καμιά βοήθεια. | ||
Συμβουλή: Πως να ελέγξετε αν κάποιος αριθμός είναι ύποπτος Αν σας καλέσουν από κάποιο αριθμό και υποψιάζεστε ότι είναι εισπρακτική εταιρία ή κάτι ανάλογο (ο αριθμός μπορεί να μοιάζει με κινητού, αλλά δεν είναι) κάντε τα παρακάτω: α. Ενεργοποιήστε στο κινητό σας την απόκρυψη καλούντος, ώστε όταν καλείτε κάποιον, αυτός να μην μπορεί να σας αναγνωρίσει. β. Καλέστε τον ύποπτο αριθμό μεταξύ 21:30 - 22:00 (βράδυ). Το πιό πιθανό είναι να μην απαντήσει κανείς ή να λάβετε μήνυμα σφάλματος ή να πέφτει η γραμμή. Αυτό συμβαίνει, διότι οι αριθμοί κλήσεως των εισπρακτικών δεν μπορούν να κληθούν από εμάς και είναι διαχειριζόμενοι από υπολογιστή. Στην απίθανη περίπτωση που κάποιος απαντήσει, ζητήστε π.χ. τον Μήτσο ή την Μαρία και ζητήστε συγνώμη για το λάθος. γ. Ενημερώστε μας, για να καταχωρήσουμε τον αριθμό στην παρούσα σελίδα. | ||
Εταιρεία | Εκπροσωπούμενη Τράπεζα | Αριθμοί |
D-Man | Alphabank | 2117454870, 2117454955, 2106244955, 2106244520 |
First Call A.E. | Εθνική τράπεζα | 2116000850, 2116000700, 6944484068, 6944484249, 6944484454, 6944484063, 6944484021, 6944484517, 6944484112, 6944484380, 6944484551, 6944484156, 6944484401 Γενικά, οι αριθμοί της αρχίζουν από 6944484 |
Εθνική τράπεζα | 2311769200, 2117301394, 2112116565 | |
MELLON CONTACT SERVICES SA | Εθνική τράπεζα | 2310899200 |
First Data Hellas | Alphabank, American Express | 2111035001 |
? | ? | 2130091001, 2113004668, 2117454870, 2117304605, 2199993001, 2103522324, 2130162300, |
? | Citibank | 2103806694, 2103822925, 2117304203, 2109290100, 2109293836 |
? | Eurobank | 6944393424, 6973110174, 2109555953, 6973110324, 2104841034, 2111819617, 2111819410, 2111819400, 2104847100, 6951920455, 2117606950, 2109468400, 6951920458, 6951920452, 2103555953, 2130091003, 2111035003, 2103840055, 6933845434, 6933845034 |
EFS | ? | 2111201320, 2111066420 |
EOS Matrix A.E. | ? | 2109766971 |
FINTRUST | Εθνική τράπεζα | 6979979752, 6973158634, 2119891502 |
Πειραιώς | 6978484279, 6978484879, 2113004310, 2106244310 | |
2113001200, 2111883200 | ||
VERITAS BUREAU | Πειραιώς | 2109508600, 2113001200 |
TELEPERFOMANCE | Citibank | 2109468000, 2117304573 |
Δικηγ. γραφείο Πανουσόπουλου | Eurobank | 6933845195 |
Καταγραφή τηλεφωνικής συνομιλίας
Παρακάτω ακολουθεί το άρθρο 370Α, του ποινικού κώδικα, που αναφέρεται στο θέμα μας:
Ποινικός Κώδικας, άρθρο 370Α
Παραβίαση του απορρήτου των τηλεφωνημάτων και της προφορικής συνομιλίας
1. Όποιος αθέμιτα παγιδεύει ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο παρεμβαίνει σε τηλεφωνική σύνδεση ή συσκευή με σκοπό ν’ πληροφορηθεί ή να μαγνητοφωνήσει το περιεχόμενο τηλεφωνικής συνδιάλεξης μεταξύ τρίτων τιμωρείται με φυλάκιση. Η χρησιμοποίηση από το δράστη των πληροφοριών ή μαγνητοταινιών που αποκτήθηκε με αυτόν τον τρόπο θεωρείται επιβαρυντική περίπτωση.
2. Όποιος αθέμιτα παρακολουθεί με ειδικά τεχνητά μέσα ή μαγνητοφωνεί προφορική συνομιλία μεταξύ τρίτων που δεν διεξάγεται δημόσια ή μαγνητοσκοπεί μη δημόσιες πράξεις τρίτων, τιμωρείται με φυλάκιση. Με την ίδια ποινή τιμωρείται και όποιος μαγνητοφωνεί ιδιωτική συνομιλία μεταξύ αυτού και τρίτου χωρίς τη συναίνεση του τελευταίου. Το δεύτερο εδάφιο της παραγρ. 1 αυτού του άρθρου εφαρμόζεται και σ’ αυτή την περίπτωση.
3. Με φυλάκιση τιμωρείται όποιος κάνει χρήση των πληροφοριών ή των μαγνητοταινιών ή των μαγνητοσκοπήσεων που αποκτήθηκαν με τους τρόπους που προβλέπονται στις παραγράφους 1 και 2 αυτού του άρθρου.
4. Η πράξη της παραγρ.3 δεν είναι άδικη αν η χρήση έγινε ενώπιον οποιουδήποτε δικαστηρίου, ανακριτικής ή άλλης δημόσιας αρχής για τη διαφύλαξη δικαιολογημένου συμφέροντος που δε μπορούσε να διαφυλαχθεί διαφορετικά και ιδίως σε ποινικό δικαστήριο για την υπεράσπιση του κατηγορουμένου και γενικά αν η χρήση έγινε για την εκπλήρωση καθήκοντος του κατηγορουμένου ή για τη διαφύλαξη έννομου ή άλλου δικαιολογημένου ουσιώδους δημοσίου συμφέροντος.
5. Η ποινική δίωξη της πράξης της παραγράφου 3 γίνεται μόνο με έκγληση.
6. Αν ο δράστης των πράξεων των παραγράφων 1, 2 και 3 αυτού του άρθρου είναι ιδιωτικός αστυνομικός ή τελεί τις πράξεις αυτές κατ’ επάγγελμα ή απέβλεπε στην είσπραξη αμοιβής επιβάλεται φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή.
7. Όποιος διαθέτει στο εμπόριο ή μ’ άλλο τρόπο προσφέρει για εγκατάσταση τεχνικά μέσα ειδικά μόνο για την τέλεση των πράξεων των παραγράφων 1 και 2 αυτού του άρθρου ή δημόσια διαφημίζει ή προσφέρει τις υπηρεσίες του για την τέλεσή τους, τιμωρείται με φυλάκιση και με χρηματική ποινή.
Όπως βλέπουμε, στην παράγραφο 2, η καταγραφή της τηλεφωνικής συνομιλίας δεν θεωρείται παράνομη, εφόσον γίνει με τη συναίνεση των συνομιλητών.
Επίσης, στην παράγραφο 4, αναφέρεται ότι το προϊον της καταγραφής μπορεί να χρησιμοποιηθεί ενώπιον δικαστηρίου, ως αποδεικτικό μέσο για τη διαφύλαξη δικαιολογημένου συμφέροντος που δε μπορούσε να διαφυλαχθεί διαφορετικά.
Συνοψίζουμε λοιπόν:
Απαιτείται συναίνεση του συνομιλητή, δηλαδή μόλις δεχθούμε τηλεφώνημα και ο συνομιλητής μας πει ότι τηλεφωνεί εκ μέρους τράπεζας, εισπρακτικής κλπ, τον διακόπτουμε και του λέμε ότι από αυτή τη στιγμή η συνομιλία καταγράφεται με τη συναίνεσή του.
Αν μας πει ότι είναι παράνομο, τότε απαντούμε ότι χωρίς τη συναίνεσή του για καταγραφή της συνομιλίας, σύμφωνα με το άρθρο 370Α του ποινικού κώδικα, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε τη συνομιλία και κλείνουμε.
Αν συναινέσει, τότε του ζητάμε να επαναλάβει καθαρά το ονοματεπώνυμό του, την εισπρακτική εταιρεία που εργάζεται, τον αριθμό μητρώου αυτής, την τράπεζα που εκπροσωπεί και την ημερομηνία και ώρα κλήσης. Αν τα πει όλα αυτά, συνεχίζουμε τη συνομιλία.
Το τεχνικό μέρος της υπόθεσης:
Υπάρχουν πολλοί τρόποι καταγραφής συνομιλίας, τόσο σε σταθερό τηλέφωνο όσο και σε κίνητό. Εμείς θέλουμε τους απλούς και φθηνούς.
Φθηνός, απλός και αξιόπιστος τρόπος για καταγραφές σε σταθερό τηλέφωνο.
Με ψηφιακό δημοσιογραφικό καταγραφικό (50-100 ευρώ) και ένα καλώδιο μετατροπής τηλεφωνικού σήματος σε ακουστικό (10-20 ευρώ). Προσθέστε και ένα τροφοδοτικό (10 ευρώ) για να μη πληρώνετε μπαταρίες.
Ενδεικτικά: καταγραφικό εδώ , καλώδιο μετατροπής εδώ (οι τιμές είναι ενδεικτικές, με λίγο ψάψιμο σε καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών θα τα βρείτε αρκετά φθηνότερα)
Σημεία προσοχής: Το καταγραφικό να έχει υποδοχή τροφοδοτικού (αλλιώς θα πληρώσετε ένα σκασμό λεφτά σε μπαταρίες), να υποστηρίζει τη λειτουργία VOX (voice activated - δηλ ενεργοποίηση με φωνή) και να συνδέεται με υπολογιστή, ώστε να μπορείτε να μεταφέρεται τις ηχογραφήσεις σας, αν απαιτηθεί, κάνοντας όσα αντίγραφα θέλετε.
Σύνδεση: Το καλώδιο μετατροπής έχει δύο άκρες. Η μία είναι τηλεφωνικό βύσμα και μπαίνει σε μπρίζα τηλεφώνου (εικόνα 1), η δε άλλη είναι jack 3,5 mm και μπαίνει στη είσοδο μικροφώνου του καταγραφικού (εικόνα 2).
Τρόπος για καταγραφές σε κινητό τηλέφωνο.
Ο καλύτερος τρόπος είναι το κινητό μας να υποστηρίζει τη λειτουργία αυτή με το πάτημα ενός κουμπιού. Έτσι απλά. Διαφορετικά, χρειαζόμαστε πάλι το δημοσιογραφικό καταγραφικό και ένα καλώδιο, όπως αυτό εδώ, κάτι όμως που είναι δύσκολο να τα έχουμε μαζί μας όλη την ώρα.
Η Eurobank ομολογεί την ακυρότητα στις συμβάσεις Mastercard
Τελευταία ενημέρωση σελίδας: 20/12/2010.
Γράφει ο Θανάσης Αλαμπάσης
Εδώ είναι το αντίγραφο της σύμβασης της EUROBANK για χορήγηση πιστωτικής κάρτας MASTERCARD (έτος 1999-2000). Οι επισημάνσεις με κόκκινο χρώμα δείχνουν τους προδιατυπωμενους όρους (ΓΟΣ) της σύμβασης, που με σειρά δικαστικών αποφάσεων κρίθηκαν άκυροι (ως παράνομοι και καταχρηστικοί).
Η σύμβαση που εδώ παραθέτω, αφορά κάρτα MASTERCARD που μου είχε χορηγήσει η EUROBANK. Πρέπει να είναι πάνω από ένας χρόνος που δεν πληρώνω την Eurobank, με το σκεπτικό ότι της έχω δώσει τόσα λεφτά που δε χρωστάω εγώ στην Eurobank αλλά η Eurobank χρωστάει σε εμένα. Άφησα λοιπόν ένα υπόλοιπο λίγο κάτω από τα 1.000 ευρώ (αν μου βγάλουν διαταγή πληρωμής να μη μπω Τειρεσία μέχρι να την ακυρώσω) και κοινοποίησα εξώδικη δήλωση με πρόσκληση που απευθύνεται προς την Eurobank και τους δικηγόρους της, με την οποία κάλεσα: α) τη Eurobank να μου μη μου βγάλει διαταγή πληρωμής και να μου καταβάλει ότι αχρεστητως τόσα χρόνια της κατέβαλα δυνάμει των άκυρων όρων της σύμβασης και β) τον όποιο δικηγόρο της, να μην υπογράψει και καταθέσει αίτηση για την έκδοση εναντίον μου διαταγής πληρωμής, διότι η απαίτηση είναι μη νόμιμη και επομένως η υπόθεση είναι προφανώς άδικη (το εξώδικο αυτό δεν το δημοσιεύω).
Σε απάντηση του ανωτέρω, η EUROBANK μου απέστειλε την από 15-11-2010 απαντητική επιστολή με την οποίαΣΥΝΟΜΟΛΟΓΕΙ ΤΗΝ ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ ΕΝΟΣ ΟΡΟΥ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΣΥΝΟΜΟΛΟΓΕΙ ΤΗΝ ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ (ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΚΥΡΟΤΗΤΑΣ ΕΝΟΣ ΟΡΟΥ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΔΥΝΑΜΕΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 181 ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ - ακυρότητα μέρους επιφέρει την ακυρότητα ολόκληρης της σύμβασης αν συνάγεται ότι δεν θα είχε επιχειρηθεί χωρίς το άκυρο μέρος). Ο όρος την ακυρότητα του όποιου η Eurobank συνομολόγησε, είναι η ποσοστιαία προμήθεια για την ανάληψη μετρητών. Για το λόγο αυτό προεβη σε αντιλογισμό (διαγραφή) των «εξόδων» ανάληψης μετρητών συνολικού ποσού 667,78 ευρώ! ( δες εδώ ).
Περεταίρω η Eurobank επικαλείται την πρόσφατη 652/2010 απόφαση του Αρείου Πάγου, η οποία έκρινε ως προς το ανώτατο επιτρεπτό όριο των τραπεζικών επιτοκίων αντίθετα από την ΙΣΤΟΡΙΚΗ 1219/2001 απόφαση του Αρείου Πάγου (θέμα που θα σχολιάσω σε επόμενο ποστ).
Κατά τα λοιπά ισχυρίζονται ότι οι απαιτήσεις τους είναι καθ όλα νόμιμες (το «καθ όλα» θα το δούμε) και με καλούνε λέει να πληρώσω…
Αντιλαμβάνεσαι βεβαίως, πως αν ήσουν εσύ στη θέση μου, όχι δε θα σου κοβαν φράγκο, αλλά θα σου χαν πάρει το σπίτι και θα σου χαν πετάξει τα μωρά στο δρόμο… Εδώ δε δείχνουν οίκτο στο δηλωμένο το φτωχούλη του θεού, θα δείξουνε σε σένα που σαι ακόμα αδήλωτος? Για να πάρεις μια ιδέα της διαδικασίας και της ορολογίας, πριν διαβάσεις τα παρακάτω διάβασε αυτό .
Οδηγός αντιμετώπισης εισπρακτικών εταιριών
Τελευταία ενημέρωση σελίδας: 24/12/2010.
1. Οι εταιρείεςΟι Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών, όπως ονομάζονται επίσημα, είναι ιδιωτικές εταιρείες, που αναλαμβάνουν για λογαριασμό των τραπεζών, να πείσουν τους δανειολήπτες σε καθυστέρηση, να πληρώσουν τις οφειλές τους. Κάθε φορά που κάποιος οφειλέτης πληρώνει κάποιο ποσό, η εισπρακτική εταιρεία πληρώνεται το συμφωνημένο ποσοστό. Σε αυτό οφείλεται και η λύσσα με την οποία ενοχλούν τους οφειλέτες.
Ο υπάλληλος της εταιρίας που σας τηλεφωνεί, δεν είναι εχθρός σας. Δεν έχετε κανένα λόγο να θυμώνετε μαζί του. Είναι ένας απλός εργαζόμενος των 600 ευρώ, ο οποίος συχνά κάνει απλήρωτες υπερωρίες, μισεί τη δουλειά που κάνει και βρίσκεται εκεί λόγω ανάγκης, επειδή δεν μπορεί να βρει άλλη δουλειά. Και αυτός, όπως εσείς, προσπαθεί να συντηρήσει την οικογένειά του.
Ακόμα και αν παρεκραπεί μια συνομιλία και ο υπάλληλος της εισπρακτικής γίνει απότομος, να θυμάστε ότι πάνω από το κεφάλι του στέκεται διαρκώς ο προϊστάμενός του, που δεν τον αφήνει να πάρει ανάσα. Άρα, επαναλαμβάνουμε ότι ο υπάλληλος της εταιρίας που σας τηλεφωνεί, δεν είναι εχθρός σας.
Οι εισπρακτικές εταιρίες λειτουργούν σύμφωνα με το Ν.3758/2009.
Σύφωνα με τον παραπάνω νόμο, γενικά οι Εταιρίες Ενημέρωσης Οφειλετών υποχρεούνται να τηρούν τα παρακάτω:
α. Να διαθέτουν επαρκή διοικητική και τεχνολογική υποδοµή που να περιλαµβάνει, τουλάχιστον, ένα ολοκληρωµένο τηλεφωνικό κέντρο και δίκτυο ηλεκτρονικών υπολογιστών.
β. Σε κάθε προφορική επικοινωνία µε τον οφειλέτη, να διαθέτουν εµφανή τον αριθµό προέλευσης κλήσης, να παρέχουν πλήρη και σαφή ενηµέρωση στους οφειλέτες, τόσο για το ονοµατεπώνυµο του καλούντος υπαλλήλου και την ιδιότητα του, όσο και για τον αριθµό Μητρώου της Εταιρείας κατά την έννοια του άρθρου 7 και το σκοπό της επικοινωνίας τους. (Δηλ απαγορεύεται να τηλεφωνούν με απόκρυψη αριθμού).
γ. Κατά την επικοινωνία µε τον οφειλέτη, να μην εμφανίζουν οι υπάλληλοί τους υπό ιδιότητες που δεν διαθέτουν όπως υπαλλήλων των δανειστών, δικηγόρων ή δικαστικών επιµελητών. (Δηλ. να μην παριστάνουν ότι είναι ο,τιδήποτε άλλο παρά υπάλληλοι εισπρακτικών εταιριών)
δ. Απαγορεύεται η άσκηση σωµατικής βίας, ψυχολογικής πίεσης περί διακινδύνευσης του επαγγέλµατος, των περιουσιακών στοιχείων ή της ζωής του οφειλέτη ή των οικείων του. (Με λίγα λόγια, απαγορεύεται να απειλούν τον οφειλέτη, με οποιοδήποτε τρόπο, ότι θα του κατασχέσουν το σπίτι, θα μπει φυλακή και άλλες αηδίες).
ε. Απαγορεύεται η επίδειξη προσβλητικής συµπεριφοράς ή η χρήση προσβλητικών εκφράσεων εναντίον του οφειλέτη ή και των οικείων του.
στ. Απαγορεύεται η δυσφήµιση ή η απειλή δυσφήµισης του οφειλέτη στο οικογενειακό ή εργασιακό περιβάλλον του. (Δηλ. απαγορεύεται να τηλεφωνούν στο χώρο εργασίας σας, ώστε να σας κάνουν ρεζίλι).
ζ. Απαγορεύεται η εκµετάλλευση περιστάσεων αντικειµενικής αδυναµίας του οφειλέτη.
η. Απαγορεύεται η απειλή λήψης µη νόµιµου µέτρου σε βάρος του. (Δηλ. να σε απειλήσουν π.χ. ότι κάποιος φουσκωτός θα σε σπάσει στο ξύλο).
θ. Απαγορεύεται η παραπλανητική πληροφόρηση του οφειλέτη. (εδώ θέλει προσοχή, γιατί τώρα τελευταία έχει γίνει της μόδας να παραμυθιάζουν τον οφειλέτη, ότι αν καταθέσει Χ πόσό μέχρι την τάδε ημερομηνία ή τράπεζα θα του διαγράψει το υπόλοιπο του χρέους του).
ι. Απαγορεύονται οι κατ’ οίκον ή στο χώρο εργασίας του οφειλέτη επισκέψεις, καθώς και οι επισκέψεις σε άλλους χώρους αυστηρώς προσωπικούς, όπως νοσοκοµεία.
ια. Απαγορεύεται η όχληση των οικείων προσώπων του κατά την έννοια της περίπτωσης στ. (Δηλ δεν μπορούν να τηλεφωνούν σε συγγενείς ή φίλους σας, είναι υποχρεωμένοι να βρουν εσάς προσωπικά).
ιβ. Απαγορεύεται η παραπλανητική χρήση και παρουσίαση εγγράφων που δηµιουργούν εσφαλµένα την εντύπωση ότι πρόκειται για δικαστικά έγγραφα.
ιγ. Απαγορεύεται η οποιαδήποτε επικοινωνία που περιλαµβάνει ανακριβείς πληροφορίες σχετικά µε τις συνέπειες αθέτησης πληρωµών.(Δεν μπορούν π.χ. να σας πουν ότι αν μέσα στις επόμενες δύο μέρες δεν καταθέσετε το Χ ποσό, θα σας κατασχέσουν το σπίτι, ή θα επιβαρυνθείτε με πρόσθετα έξοδα κλπ) ιδ. Απαγορεύεται στις Εταιρείες η πρόσβαση σε αρχεία οικονοµικής συµπεριφοράς, όπως στην «ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε.», ή σε άλλα αρχεία για τη διακρίβωση της πιστοληπτικής ικανότητας του οφειλέτη.
ιε. Απαγορεύεται στις Εταιρείες να αντιποιούνται µε οποιονδήποτε τρόπο κατά την επικοινωνία τους µε τους οφειλέτες την επωνυµία ή το διακριτικό τίτλο των δανειστών − εντολέων τους.(Δηλ. δεν μπορεί να λένε ότι τηλεφωνούν από την "Τοκογλύφος Bank", αλλά θα πρέπει ξεκάθαρα να σας πουν ότι τηλεφωνούν από την Εταιρεία Ενημέρωσης Οφειλών "Νταβατζής Α.Ε." για λογαριασμό της "Τοκογλύφος Bank").
ιστ. Η επικοινωνία µε τον οφειλέτη πρέπει να γίνεται, εντός εύλογου χρόνου και µε συχνότητα οχλήσεων όχι πέραν της µίας ανά δεύτερη ηµέρα. Η τηλεφωνική επικοινωνία στο χώρο εργασίας του οφειλέτη γίνεται, µόνο εφόσον ο συγκεκριµένος τηλεφωνικός αριθµός έχει δηλωθεί ως µοναδικός αριθµός επικοινωνίας από τον τελευταίο.
2. Αντιμετώπιση
Γενικά, μπορεί οι εισπρακτικές εταιρίες να μας πρήζουν, αλλά τουλάχιστον, όσο μας ενοχλούν αυτές, η τράπεζα δεν έχει ξεκινήσει νομικές διαδικασίες εναντίον μας.
Αφού περάσουν 2-3 απλήρωτοι μήνες, οι τηλεφωνικές ενοχλήσεις γίνονται πιεστικές και η ευγενική συμπεριφορά του υπαλλήλου αντικαθίσταται από έμμεσες και ψευδείς απειλές, με σκοπό να μας πιέσουν ψυχολογικά, ώστε να «κόψουμε το λαιμό μας» για να βρούμε χρήματα.
Γενικά, υπάρχουν διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης:
α. Δεν απαντώ, δεν απαντώ
Φροντίζουμε να δηλώσουμε ως μοναδικό αριθμό τηλεφωνικής επικοινωνίας, αυτόν του κινητού. Ακόμα και αν μας τηλεφωνήσουν στο σταθερό, τους λέμε ότι από εκείνη τη στιγμή, κατηγορηματικά ορίζουμε ως μοναδικό αριθμό τηλεφωνικής επικοινωνίας, αυτόν του κινητού μας και ότι δεν έχουμε ορίσει απολύτως κανέναν ως αντίκλητο, ανεξάρτητα αν η εταιρία έχει άλλα στοιχεία στο φάκελό της. (ώστε να ψάχνουν πάντα εσάς και όχι μανάδες, αδέλφια, κουνιάδους κλπ)
Από κει και πέρα, όταν θέλουμε κλείνουμε το τηλέφωνο, όταν δεν θέλουμε, δεν απαντούμε, αφού έχουμε περάσει στις μνήμες της συσκευής τους αριθμούς κλήσης των εισπρακτικών εταιριών, που θα βρείτε εδώ.
β. Απαντώ, αλλά ...... δεν απαντώ
Ο υπάλληλος της εισπρακτικής, είναι υποχρεωμένος, πριν πει ο,τιδήποτε, να επιβεβαιώσει την ταυτότητά σας. Οπότε, αφού συστηθεί σας ζητάει να του πείτε το ΑΦΜ σας, ή την ημερομηνία γέννησης. Αν αρνηθείτε, δεν θα μπορεί να συνεχίσει οποιαδήποτε συνομιλία μαζί σας.
γ. Απαντώ, αλλά δεν .... δεσμεύομαι
Σε αυτή την περίπτωση, αφού δώσουμε τα στοιχεία μας, ο υπάλληλος μας ενημερώνει ότι εκκρεμεί οφειλή ύψους ΧΧΧΧ για την τάδε κάρτα ή δάνειο.
Του απαντούμε ότι το γνωρίζουμε. Αρχίζει από πλευράς του ο διάλογος για το πότε θα πληρώσουμε. Εκεί, ανάλογα με το τι έχουμε στο μυαλό μας, μπορούμε να απαντήσουμε διάφορα:
(1) Δικαιολογίες με τη μέθοδο του κλαψιάρη, δηλ έχω δυσκολίες, έμεινα άνεργος κλπ
(2) Ευθέως, ότι "δεν πληρώνω κύριέ μου, διότι αμφισβητώ ότι οι χρεώσεις της τράπεζας έγιναν με νόμιμο τρόπο και τις διαφορές μας θα τις επιλύσουμε στα δικαστήρια". Λογικά ο υπάλληλος, θα πρέπει εκεί να τερματίσει τη συνομιλία. Αν πάει να συνεχίσει, του λέμε ότι ο δικηγόρος μας μας συνέστησε να μην πούμε τίποτα παραπάνω. Διαβάστε τις Οδηγίες προς Απελπισμένους Δανειολήπτες, για να πάρετε μια γεύση.
Να θυμάστε σε κάθε περίπτωση, ότι ο υπάλληλος της εταιρίας που σας τηλεφωνεί, δεν είναι εχθρός σας, οπότε μην μπείτε στη διαδικασία να τσακωθείτε μαζί του ή να του μιλήσετε με απρέπεια.
egklimatikotita.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου